Een ‘Dank Je Wel’ uit het hart!

Woensdagavond 30 maart was er een aflevering van Als je me echt zou kennen, zou je weten dat… (RTL4) waaraan dit keer docenten meededen.

Deze docenten kwamen nhartaar deze workshop om uit hun comfortzone te stappen, ‘te delen’ en de lol in hun werk weer te ontdekken.

Docenten bepalen levens door hun onderwijs en gedrag, maar zij hebben zelf vaak het idee dat ze er nauwelijks toe doen. Om docenten te laten beseffen hoe belangrijk hun rol is in het leven van de kinderen, maakte de groep aan het eind van de workshop een dubbele kring en mochten de docenten,  met hun ogen, de boodschap overbrengen die werd uitgesproken door de coach. Er werd diep in elkaars ogen gekeken, waarna er werd geglimlacht, geknikt, omhelst en tranen stroomden.

Het raakte mij diep… Ik besloot de uitgesproken waardering uit te schrijven en met jullie te delen. Want ook jij mag er zijn! Ik waardeer jou, als juf en als meester. Wat zou het mooi zijn als jij dit bericht deelt met jouw collega of een bekende die in het onderwijs werkt. Om elkaar een hart onder de riem te steken. Om elkaar te laten weten dat we ons in elkaar herkennen, waarderen en dat het voorrecht is om docent te mogen zijn. Doe je mee?

Lieve jij,

  • Bedankt dat je deze dag met me wilt delen.
  • Bedankt voor wat je elke dag doet, dat je het verschil maakt voor je leerlingen.
  • Ik ben dankbaar dat jij voor de kinderen in dit land zorgt.
  • Jouw leerlingen mogen van geluk spreken dat ze les krijgen van jou.
  • Bedankt dat je elke dag een held bent.
  • Bedankt dat je het verschil maakt door jezelf te zijn.
  • Ik wil dat je weet dat ik dankbaar ben dat jij voor de kinderen zorgt, dat jij een rolmodel bent voor wat mogelijk is.
  • Mocht je het al een tijdje niet gehoord hebben: je wordt gewaardeerd!
  • Wat als degene tegenover je jouw kinderen lesgaf? Zou dat niet geweldig zijn?
  • Er zijn geen slechte kinderen. Jij was er nooit een, je zult er nooit een zijn en je zult er nooit een lesgeven.
  • Bedankt dat je laat zien wat mogelijk is.
  • Bedankt dat je een rolmodel bent voor wat mogelijk is. Vandaag en elke dag.
  • Bedankt voor de lange uren die je maakt.
  • Bedankt voor elke keer dat je het wilde opgeven, maar het niet deed.
  • Bedankt , lieve jij!hart

Wil je de aflevering terugkijken?

http://www.rtlxl.nl/#!/als-je-me-echt-zou-kennen-346560/ee705e5d-8291-32a6-9932-bbb8458ec584

Niet Wijs in het Onderwijs volgen?
Twitter: @nwinOnderwijs
Wordpress: nietwijsinhetonderwijs.wordpress.com
of via de Facebook-community

Plaats een reactie